Zwangerschapsyoga

In deze toegewijde lessen helpen we je met je lichamelijke en geestelijke sterkte en uithoudingsvermogen. We werken met houdingen die je lichamelijk sterk maken of vaak voorkomende zwangerschapsklachten kunnen verlichten. Ook leren we houdingen en ademhalingsoefeningen aan die je tijdens de bevalling kunt gebruiken. 

Tijdens de les maken we ook gebruik van affirmaties. Korte zinnen die je kunnen helpen de gedachten te richten daar waar je ze naar toe wilt hebben.

Het is goed om vroeg te beginnen met de zwangerschapsyoga, zodat er genoeg tijd is om de connectie te maken met de baby, de veranderingen die gaan komen en technieken onder de knie kunt krijgen zodat je ze met veel vertrouwen gebruiken kan.

Tijdens de les zullen we werken aan:
  • houdingen, die helpen bij het houden van een goede lichaamshouding, je lichaam sterk en soepel houden en lichamelijke spanningen verzachten
  • ademhalingsoefeningen, die je kalm en ontspannen houden tijdens de zwangerschap en de bevalling. Door regelmatig oefenen worden deze gewoon en gebruik je ze met vertrouwen
  • bekkenbodem spier oefeningen: ook voor na de bevalling!
  • meditatie, voor emotioneel balans, verbinding van lichaam, hart en hoofd en connectie met de baby.

Je kunt met zwangerschaps yoga beginnen vanaf 14 weken tot de geboorte. Het is nooit te laat om te beginnen! De lessen zijn in groepsverband met max. 8 deelneemsters.

 
 
 
Loading